Која храна создава воспаленија? Која ги намалува?

Науката се повеќе ги посочува воспалителните процеси како еден од најголемите закани за севкупното здравје.
Според Harvard Health тие го забрзуваат стареењето. Ги оштетуваат крвните садови, срцето и органите! Го оштетуваат мозокот, придонесуваат за депресија и развој на Алцхајмер. Ризик за дијабетис, прекумерна дебелина, автоимуни заболувања.
Особено е штетно кога има хронично, постојано присутно воспаление.
Некои прехрамбени производи се толку е штетни што создаваат и ги разгоруваат воспаленија..

👎 Воспалителна храна што треба да се избегне :

  • Шеќер и Фруктоза
  • Рафинирани јаглени хидрати, бел леб, брашно..
  • Пржена храна
  • Засладени газирани пијалоци
  • Црвено месо, процесирано месо
  • Млеко (кај возрасно население)
  • Маргарин, вештачки транс-масти
  • Алкохол
  • Моно-Глутаминат (вегета, фаст фуд, пакувани сосеви, чипсови и грицки, супи коцки..)

За среќа постои и храна-лек, што докажано не заштитува :

👍 Храна што најмногу ги намалува воспаленијата во телото:

  • Вегетаријанска исхрана + Риба
  • Маслиново масло
  • Лиснат зеленчук, патлиџан, пиперка, брокула, ротква, проќељ, рукола, маслинки, печурки, грав, леќа, лук, чили лути пиперчиња
  • јаткасти плодови – бадем, лешник, ораси и семиња, чија и лен (високи со омега 3)
  • мали масни риби – сардини, скуша, харинга (високи со омега 3)
  • овошја – портокали, грејпфрут, црно гројзе, сливи, ананас, сите бобинки, цреши!
  • зачини – тумерик-куркума-ѓумбир, рузмарин, оригано, цимет

Листата личи познато. Тоа е типичната медитеранската исхрана! Главна исхрана во таканаречените сини зони каде мнозинстово од населението стигнуваат здрави и витални до 100 и повеќе години. На здравје!

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *